Pages

Wednesday 16 December 2015

Kursus Asas Usahawan Coklat LKM 2-3 Disember,2015

Alhamdulillah...selesai sudah kursus pembuatan coklat bersama LKM di Nilai.

Tak sangka banyak ilmu yang diperolehi kat sana, sebenanya apa yang kita tahu berkaaitan coklat cuma sikit je...tak sangka bila masuk kursus banyak benda berkaitan coklat aku belajar...terutamanya perbezaan antara coklat Compound & coklat Convoture.

Dah pandai sikit pasal coklat ni...bila masuk klas LKM tu...rupanya tak ramai org yg 0 knowledge macam aku...ramai yang dah berjaya menjadi usahawan coklat...dieorg start from 0..tak belajar pun tapi dah create income ribu2...tak macam aku...nak belajar dulu baru nak start...aku sgt teruja sbb dieorg semuanya power2....ada di antara mereka pernah di interview oleh TV Al-Hijrah...

At first...aku sendiri blur...why i'm choosing choclate as my future biz atau main biz aku...sedangkan coklat ni bukan makanan harian atau makanan pilihan masyarakat di Malaysia...tapi bila dah masuk kelas...baru dapat ilmu dan baru aku tahu apa kelebihan menjual coklat...fokus aku...nak jual Real Chocolate...sbb susah nak dapat real coklat kat pasaran sekarang ni...yg ada semua compound which is not good for our health...hehe..nampak tak dah tau sikit....:P

Sebelum terus berceloteh pasal coklat....aku share dulu gambar aku kat LKM hari tu...


Bergambar masa 2nd day...


Penerangan info berkaitan coklat oleh pegawai LKM


Ni ahli group aku...seronok main coklat..


Yang ni tgh buat coklat tulen..
Demo oleh Chef K








Hasil coklat salutan...


Nampak sedapkan... 

Ini je cerita kali ni...Insyaallah lepas bersalin ni akan jalan projek coklat ni...aku pun dah register as Usahawan LKM..tgh tunggu approval dari pihak LKM..hopefully semuanya berjalan lancar...sebab aku nak join Kursus lanjutan pembuatan coklat dengan harga diskaun RM200 (yuran asal RM1900)...so nantikan apa cerita projek aku ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...